marți, 30 octombrie 2007

1. Kit - Asistenta Sociala

1a. Asistenţă socială

  1. Obiectivele proiectului:
  2. a) Mărturisirea dragostei creştine către persoanele în mare nevoie, prin ajutorarea lor la domiciliu

b) Stabilirea de relaţii trainice, care să conducă persoanele necăjite şi rudele lor la Hristos.

c) Stabilirea de relaţii de bună colaborare cu autorităţile locale şi schimbarea imaginii bisericii în localitate

  1. Conţinutul proiectului :

a)Ajutor în asigurarea nevoilor urgente în activităţile casnice şi de igienă personală

b) Facilitarea accesului acestora la unele drepturi şi servicii comunitare

c) Îndrumare psiho-socială şi morală

  1. Etapizarea acţiunilor

(A) Etapa de pregătire:

a. Recrutare de personal şi semnarea regulamentului de mai jos.

b. Indentificarea problemelor reale din teren prin anchetă socială

c. Contactarea autorităţilor locale şi obţinerea concursului direcţiei de asistenţă socială (DAS) al primăriei.

c. Instruirea personalului de către DAS – (2-3 luni);

e. Angajarea personalului de către Primărie

(B) Etapa de desfăşurare:

f. Activitate pe termen nelimitat:

- curăţenia locuinţei,

- ajutor în asigurarea igienei personale,

- părtăşie şi consiliere personală

  1. Resurse materiale:

Nu implică. Acestă activitate este plătită din bugetul primăriilor cu un salariu lunar, inclusiv asigurarea unui abonament pe liniile de transport în comun.

În cazul neimplicării primăriei, biserica va căuta să asigure o vizită şi un pacheţel pe săptămână.

  1. Regulament:

a. Unica motivaţie acceptabilă pentru voluntarul acestui proiect este iubirea dezinteresată pentru persoanele defavorizate care se dăruieşte prin slujire activă.

b. O persoană nu poate activa ca voluntar decât cu recomandarea comitetului bisericii locale.

c. În desfăşurarea lucrării sale, voluntarul nu va putea accepta (cu atât mai puţin: nu va pretinde şi nu va aştepta) nici o răsplată materială sau de alt gen în schimb.

d. La predarea pachetului cu alimente sau efecte, se va semna un Proces Verbal de Predare-Primire, cu specificarea articolelor şi a preţului lor.

e. Pachetele vor conţine alimente lacto-ovo-vegetariene, cu respectarea normelor ANPC, în privinţa calităţii produselor alimentare. Se recomandă păstrarea bonurilor de achziţie.

f. În tot timpul, şi mai ales în exerciţiul funcţiunii, voluntarul va fi conştient că reprezintă pe Însuşi Dumnezeu care Se identifică cu cel în nevoie. În consecinţă, conduita lui va fi sobră dar plină de amabilitate şi căldură, va fi politicoasă şi umilă.

g. În timpul activităţii, voluntarul va purta o ţinută specială (se va stabili ulterior).

h. Voluntarul se îngrijeşte ca îmbrăcămintea personală să fie curată şi reprezentativă.

i.Voluntarul va evita orice formă de adresare religioasă şi nu va aborda temelor biblice cu locatarii necunoscuţi. El va urmări stabilirea de relaţii de încredere şi prietenie. Rugăciunea sau discuţiile pe teme biblice au loc doar după ce s-a câştigat încrederea şi s-au stabilit relaţii de prietenie.

j. În cazul de refuz sau agresare verbală, voluntarul îşi va păstra politeţea şi calmul, şi va evita controversele prin tăcere amabilă.

k. Nu va fi ascunsă identitatea religioasă, atunci când locatarii întreabă cu o atitudine pozitivă. Acest lucru se va evita atunci când cei care întreabă manifestă un spirit de ceartă.

l. Orice problemă sau suspiciune va fi raportată imediat coordonatorului, pentru rezolvarea ei eficientă.

m. În caz de voluntariat (fără implicarea suportului DAS al primăriei), voluntarii vor activa pe o perioadă de 6 luni, cu o pauză de alte 6 luni, timp în care vor fi înlocuiţi de alţi voluntari. El poate reveni după perioada de „concediu” pentru alte 6 luni.

n. La începutul activităţii sale de 6 luni, voluntarul semnează un contract solemn cu biserica, angajându-se să ducă lucrarea la bun sfârşit.

o. Încălcarea oricărui punct din prezentul regulament va conduce la descalificarea voluntarului şi la îndepărtarea lui din proiect.

  1. Instruirea spirituală: va fi condusă de Pastorul local sau coordonatorul stabilit de comitetul bisericii şi va aborda următoarele aspecte: (a) Expunerea proiectului; (b) Atitudinea voluntarului; (c) Formule de adresare; (d) Greşeli de evitat; (e) Obstacole şi soluţii; (f) Regulamentul.
  2. Evaluarea:

Se face la fiecare 6 luni, către coordonatorul bisericii locale. Din când în când, voluntarii (sau angajaţii primăriei) vor avea ocazia să povestească experienţe din lucrarea lor.

Niciun comentariu: