1e. Cluburile de sănătate
1. Obiective:
a. cunoaşterea unui stil de viaţă sănătos şi experimentarea lui
b. relaţii de calitate în grupe mici de tip familial
c. formarea de vectori de sănătate din cursanţi şi promovarea de către ei a unui stil de viaţă sănătos
d. consiliere medicală personală
e. identificarea celor interesaţi spiritual
f. trezirea interesului cursanţilor şi pentru alte cluburi de instruire şi formare (bucătărie, familie, Biblie,etc)
2. Strategia :
1. Trimiterea de invitaţii pentru cei care s-au înscris la cluburi în urma acţiunii expo-sănătate, sau în urma contactării în parcuri, acţiuni de sănătate în instituţii, etc...
2. Stabilirea locaţiilor neutre pentru cluburi de 15-20 persoane
3. Recrutarea personală a medicilor şi asistenţilor şi formarea de echipe
4. Instruirea lor în vederea unei raportări adecvate la mentalitatea cursanţilor
3. Descrierea activităţii de club :
a. primirea şi înscrierea cursanţilor de către asistenţii din echipă
b. prezentarea în 20-30 min. a subiectului de către medic
c. discuţii , întrebări, consultaţii
d. oferirea unui rezumat scris
e. completarea fişelor personale de către asistent şi începerea urmării evoluţiei fiecărui cursant
f. analize sumare la intervale de timp
4. Resurse umane (minime):
- Cel puţin un cadru sanitar (medic, asistent medical bine informat)
- Două ajutoare (medicale, dacă se poate)
- Medici invitaţi (chiar şi ne-AZS) pe specialităţi
Medic Medic Asistent Asistent
5. Echipament :
Ecusoane, Tensiometru, Aparat de măsurat procentul de grăsime, Cântar uman, Trusă medicală de prim ajutor, Halate.
Ideal este să existe şi Laptop, Video-proiector şi Ecran,
Echipamentul poate fi împrumutat sau cumpărat pentru dotarea Clubului. Este de preferat ca echipamentul să fie al Clubului (bisericii)
6. Regulament
a. Limbajul folosit va fi unul creştin din care vor fi eliminate expresiile tipic adventiste
b. Bibliografiile oferite vor proveni din cât mai multe surse creştine;
c. Se vor evita referirile de genul „Spiritul Profetic”
d. În adresare se vor folosi termenii: profesor, doamnă, domnişoară, domn, etc.
e. Manifestările prin cântare nu vor fi folosite;
f. Prezentarea profesorului nu va fi predică de 1h30’, ci o prezentare de 15-20’, iar apoi discuţii cu întrebări şi răspunsuri;
g. Profesorul va folosi toate mijloacele didactice pentru a creea o atmosferă dinamică şi activă;
h. Profesorul şi întreaga echipă vor face demersurile necesare creării unor relaţii de prietenie, atât între personal şi cursanţi, cât şi stabilirea unor relaţii bune între cursanţi;
i. Profesorul va prezenta cărţile pe care le foloseşte ca bibliografie, oferind informaţii despre autor, locul de unde se poate achiziţiona sau împrumuta, preţ, conţinut, etc.
j. Întreg personalul de la club va comunica îndeaproape cu coordonatorul local, transmiţând orice nevoi observate de ei sau semnalate de cursanţi;
k. Coordonatorul de club va semnala Coordonatorului de proiect nevoile şi problemele apărute şi vor colabora împreună pentru soluţionare;
l. Voluntarii trebuie să manifeste multă amabilitate şi bunăvoinţă, însoţite de mult zâmbet;
m. Profesorul va oferi la Festivitatea de lansare a cluburilor rezumatul pentru prima întâlnire. La fiecare întâlnire va oferi rezumatul cursului următor pentru a putea fi parcurs, pregătindu-se astfel baza informaţională pentru discuţii.
7. Instruire :
1. Întâlnire cu medicii pentru a clarifica obiectivele şi natura relaţiilor
2. Instruirea asistenţilor pentru a conficura caracterul relaţiilor, modul de adresare, vizitele şi protocolul
3. Se va prelucra regulamentul, după care acesta se va semna, odată cu contractul.
8. Plan de promovare externă :
1. Fişe de înscriere la cluburi în acţiuni expo-sănătate, cabinete mobile din parcuri, expo din instituţii, internet , radio, TV, presă
2. Conferinţă de presă
9. Evaluare
Se vor evalula următoarele domenii:
1. Tabel cu prezenţa
2. Fişa personală pentru fiecare cursant, care cuprinde “Punctajul” pentru realizarea criteriilor de stil de viaţă (teste date la intervale de 1 lună)
3. Anexă cu evaluarea gradului de receptivitate spirituală, calitatea relaţiilor şi a gradului de implicare
4. Numărul de noi înscrieri ASEF ca vectori de sănătate
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu