marți, 30 octombrie 2007

Kit 12 - Priect Lucare personala

6. „Eu sunt dator”


  1. Viziune :

cea mai mare parte a bisericii este trezită prin Duhul Sfânt la o vieţuire creştină autentică, prin consacrarea şi misiunea fiecărui membru.

2. In obiectiv :

membrul individual al bisericii locale

3. Scopul:

Inspirarea fiecărui membru la consacrare şi misiune personală, prin crearea de condiţii şi oferirea de modele spirituale.

  1. Strategia proiectului:

Strategia se desfăşoară pe trei planuri comunicante:

a. Planul pastoral – motivaţia membrilor

b. Planul spiritual – studiul personal şi devoţiune

c. Planul misionar – lucrare personală şi în echipă

5. Durata proiectului

Fiind un proces continuu, asemeni ţintei propuse, proiectul este diacronic, nedelimitat de termene. Încadrarea lui ca proiect pentru 2008 este justificată de caracterul de „proiect pilot”.

Etapizarea lui pe durata unui an va fi comunicată ulterior.

6. Detalierea proiectului:


    1. Planul pastoral :

Punct 1: pastorul se manifestă ca un model de devoţiune şi lucrare personală pentru membrii (vezi: „100 de proiecte pentru lucrarea personală a pastorului”, material distribuit la cantonamentul 2005)

Motto: „Călcaţi pe urmele mele”

Punct 2: pastorul va pregăti câte o predică pe lună pentru consacrare, responsabilizare şi misiune personală, cu finalitate practică.

Motto: „ Dă-mi să beau”

Punct 3: vizite „pastorale” făcute de membrii unii altora (fiecare vizitează şi mijloceşte pentru cel puţin 3 persoane din afara cercului său de prieteni). Vizitele vor fi asistate de pastor. Se urmăreşte realizarea unui climat de unitate în biserică.

Motto: „Ca toţi să fie una”.

Punct 4: constituirea grupului de suport – un cerc intim de relaţie, mijlocire şi decizie, format din trei membrii pe care contez.

Punct 5. Curs de formare de lideri pentru coordonarea acţiunilor de grup şi stimularea Lucrării personale:

a. Curs de misiune personală în Sabat după amiază. Se folosesc materiale din IISC („De la spectator la ucenic”, „Cum să mărturisim”, „Cum să lucrăm cu diferite confesiuni”, etc...).

b. Seminar de Daruri spirituale (IISC)

c. Cum să prezint un studiu biblic în familie (IISC)

d. Alte materiale, în funcţie de natura proiectelor misionare.

B. Planul spiritual: Studiu personal şi devoţiune

Punct 6: „Biserica din casa ta”

a. Reînvie altarul familial.

b. Rugăciunea necurmată, cu mijlocire pentru trei suflete nesalvate

c. Studiu personal planificat al Bibliei şi al Spiritului Profetic

d. Memorarea unui text biblic pe zi

e. Descoperă şi slujeşte nevoile partenerului tău.

Punct 7: Grupe de studiu şi redeşteptare în timpul săptămânii, pe suportul grupelor Şcolii de Sabat (dacă sunt alcătuite pe afinităţi), sau în grupele mici. (Constituirea unei grupe stabile durează cca. 4-6 luni)

Punct 8: Orele de rugăciune din timpul săptămânii ale bisericii, cu scop de mijlocire şi slujire.

C. Planul misionar personal

Punct 9: Dotează-te cu „Trusa de misiune personală” (Vezi: Anexa – 6d.)

Punct 10: „Cercul meu de influenţă” (harta cunoştinţelor mele)

Punct 11: „Agenda” şi „Jurnalul de misiune personală” pentru cei trei care trebuie salvaţi.

Punct 12: „Sănătate pentru pentru vecinul tău” (Vezi: Anexa – 6b.)

Punct 13: „Ai grijă de săracul tău” (Vezi: Anexa – 6e.)

Punct 14: „Ai grijă de rudele tale”

Punct 15: „Ai grijă de colegul tău de servici”

Punct 14: „Dă o revistă misionară pe lună” (Vezi: Anexa – 6c.)

Punct 15: Implicare în activitatea organizată a bisericii: echipele SUP,

ASEF, Sola Scriptura, etc. – stimulent pentru misiune personală

Punct 16: Implicarea prin Grupele de acţiune (Vezi: Anexa – 6a.)

Punct 17: Alege unul din cele „100 proiecte pentru lucrarea misionară a membrului activ.” (Cantonament 2005)


6a. Grupul de acţiune

Scopul :

Prin lucrarea unei grupe omogene şi consacrate care se întâlneşte constant pe săptămână, pe baza acţiunilor sociale şi spirituale, să se câştige suflete care să fie integrate în grupa ( ca nucleu de plantare de biserici) sau în biserica locală

Obiective :

a. realizarea unei puternice unităţi în cadrul grupei

b. un climat fierbinte de studiu şi rugăciune

c. o strategie de misiune a grupei

Descrierea proiectului :

a. Instructorul unei grupe a Şcolii de Sabat , care constată maturitatea spirituală a grupei (grupa este organizată pe roluri : responsabilul cu misiunea, cu diaconia, casierul, secretarul, instructor adjunct) şi relaţii bune între membrii grupei propune înfiinţarea unei grupe de acţiune şi întâlnirea acestei grupe pe săptămână

b. Timp de 4-6 luni grupa se strânge pentru studiu, mărturisire, pocăinţă şi rugăciune şi pentru o cunoaştere mai bună între membrii grupei

c. Întâlnirile sunt regulate şi nu există stagnări sau discontinuităţi

d. În acord cu darurile membrilor grupei liderul grupei , împreună cu ceilalţi membrii fac o strategie de misiune în zona cu cea mai bună oportunitate (printre vecinii unuia dintre membrii grupei, sau în vederea unei plantări de biserică)

e. În primul rând se va ţine cont de nevoile prioritare ale grupului ţintă , aceasta însemnând acţiuni de sănătate, împlinirea unor nevoi sociale, etc.

f. Funcţie de calitatea relaţiilor, persoanele intrate în bugetul relaţiilor de prietenie pot fi invitate la studiile biblice, cu acordul lor, special făcute pentru ei

g. Odată integrate, persoanele care au luat decizie pentru botez , sunt chemate să participe la proiectele grupei şi să capete roluri distincte după darurile lor


6b. Sănătate pentru vecinul tău

Scopul proiectului : relaţii cât mai strânse cu vecinii prin servicii care le împlinesc nevoile lor

Obiective :

  1. cunoaşterea vecinilor din proximitate şi a nevoilor lor
  2. oferirea unui stil de viaţă cât mai sănătos la minte şi trup sprijin şi consiliere în nevoile lor
  3. împărtăşirea de evenimente care îi apropie mai mult

Descrierea proiectului :

a. atitudine de respect şi politeţe faţă de vecini în mod constant şi autentic afişată

b. procurarea informaţiilor despre ei

c. atenţii oferite cu diverse ocazii

d. reviste de sănătate şi cărţi oferite gratuit

e. oferirea de gustări şi reţete vecinilor

f. felicitări cu ocazia sărbătorilor creştine

g. luarea tensiunii la domiciliul lor

h. invitarea lor la aniversările de naştere

i. dacă sunt de încredere , le oferim cheia când plecăm în concediu pentru a uda florile

j. rugăciune pentru situaţiile lor

k. o Biblie oferită în dar

l. daruri oferite copiilor lor : CD cu muzică bună, cărţi pentru ei

m. a le solicita ceea ce ne-ar putea fi de folos şi care le-ar face plăcere

n. a ne oferi serviciile noastre la oportunităţile lor: a le procura de la piaţă sau magazin ceea ce le trebuie

o. un weekend împreună

p. a propune şi a face un studiu biblic cu ei , sau un seminar

q. invitaţie la biserică atunci când dorinţa lor de cunoaştere a vieţii spirituale este ridicată

6c. „Revista misionară” – (Semnele Timpului / Viaţă + Sănătate)

  1. Scopul proiectului : relaţii de prietenie ca suport pentru misiunea de salvare a sufletelor din proximitatea vieţii noastre

  1. Grupul ţintă : vecinii, cunoştinţe, rude, colegi de serviciu, persoane interesate de o alimentaţie sănătoasă (ne - AZŞ)

  1. Obiective :

- descoperirea de iniţiative misionare simple şi necostisitoare pentru membrii bisericii

- acordarea atenţiei nevoilor celor din apropiere privind evenimentele sfârşitului / un stil de viaţă sănătos în alimentaţie.

- iniţierea de relaţii durabile cu cei din vecinătatea noastră

- ocazie de a avea o agendă cu persoane pentru care mijlocim

  1. Descrierea proiectului

a. Prin Şcoala de Sabat

- Membrii grupei Şcolii de Sabat cumpără una, două ,sau trei reviste speciale care sunt editate ca număr special al revistei „Semnele Timpului” / Viaţă + Sănătate” pe subiecte de nutriţie şi fixează destinatarii neAZŞ , dintre vecinii celor din grupă cărora să le-o ofere

- Înainte ca cei aleşi să ofere revistele, se va face o recenzie a revistei privind conţinutul şi valoarea ei pentru a fi prezentată cât mai bine destinatarilor desemnaţi

- Membrii grupei vor face din această revistă un proiect special de misiune al grupei, se vor ruga de fiecare dată când se vor întâlni pentru persoanele cărora le-au fost date

- Un membrul al grupei va nota pe destinarii neAZŞ cărora li s-au dat revistele pentru a fi în atenţia grupei de fiecare dată

- Cultivarea relaţiilor, până la consolidarea acestora

- Raportarea experienţelor trăite, în grupa Şcolii de Sabat sau în faţa bisericii

b. Prin iniţiativa familiei- ca lucrare personaă

- O familie din biserică va solicita una , sau mai multe reviste pentru vecinii ei

- Familia se va ruga înainte de a oferi revista şi apoi ,printr-un reprezentant al familiei ,va face o vizită la vecinii ei pentru a le expune revista specială de nutriţie

- Se va avea în atenţie ca revista să fie studiată bine şi oferită cu o prezentare cât mai reuşită, şi dacă se cunosc vecini cu afecţiuni să li se indice alimentaţia adecvată pe afecţiunea lor prezentată în revistă

- La altarul de dimineaţă şi seara, persoanele care au fost în atenţia familiei prin revista specială vor fi subiect de rugăciune

- Se vor crea ocazii pentru ca familia care a iniţiat acest proiect să invite persoanele cărora li s-au dat revistele

- Vecinilor care au primit revistaşi care sunt mulţumiţi de conţinutulei li se vor face oferte pentru noile numere

- Abordarea, din când în când, a vecinilor privind măsura în care au citit revista şi îndrumarea lor spre unul sau mai multe articole

- Cultivarea relaţiilor, până la consolidarea acestora

- Experienţele în urma acestui proiect se vor prezenta în biserică pentru a demonstra modul cum lucrează Dumnezeu prin mijloace simple

c. Prin lucrare personală la serviciu

- Se vor cumpăra una, sau mai multe reviste şi se vor oferi şefului de serviciu, colegilor după o prezentare bună a revistei

- Reţineţi din revistă câteva elemente de efect care interesează pe toţi şi accentuaţi prezenţa reţetelor pe afecţiuni

- Pentru această iniţiativă, rugaţi-vă fierbinte înainte şi după distribuirea revistei

- Prezentaţi şi posibilitatea abonamentelor pe viitor din acea revistă

- Întrebaţi-i pe cei care au primit revista dacă au citit-o şi sugeraţi-le diverse articole.

- Aduceţi în faţa bisericii experienţele cu cei interesaţi şi cultivaţi relaţiile câştigate

d. Prin diverse ocazii

- în călătorie în tren, maşină, în vizite la neAZŞ ,la expo-sănătate, cluburi de sănătate, întâlniri la şedinţe cu părinţii la şcoală, la unele conferinţe cu permisiunea organizatorilor, la vânzătoarele pe care le cunoaşteţi din magazinele din care cumpăraţi etc.

- Rugăciunea dinaintea oricărei acţiuni este esenţială

  1. Publicitate proiect :

a. în biserică

- afişe în fiecare comunitate

- prezentarea pastorului în comunitate

- prezentarea în grupa Şcolii de Sabat a proiectului de instructor

- prezentarea responsabilului Lucrări Personale

b. în afară

- prin membrii care au studiat revista care fac prezentarea în faţa destinatarilor vizaţi

- prin vecinii , colegi de serviciu pe care îi rugăm să facă prezentarea revistei şi altora

  1. Criterii de evaluare :

- prin pastor care solicită responsabilului cu Lucrarea Personală evaluarea proiectului

- prin grupa Şcolii de Sabat la minutele de misiune ale grupei şi prin dirigintele Şcolii de Sabat care solicită în fiecare Sabat reacţii şi experienţe

- prin Directorul SS-LP de la Conferinţă care solicită pastorilor o evaluare a acestui proiect

- Criterii de evaluare:

a. nr. de reviste distribuite

b. nr. de noi cereri de reviste

c. nr. de persoane interesate de teme spirituale, în urma distsribuirii

d. gradul de aprofundare a relaţiilor (vizite reciproce, împrietenire)

6d. Trusa de misiune personală

1. Scopul proiectului :

Utilarea membrilor bisericii cu resurse pentru misiune personală

2. Obiective :

a. modalităţi de a lucra cu trusa de misiune

b. utilarea continuă a trusei de misiune

c. adaptarea trusei de misiune la nevoile persoanelor cu care lucrăm

3. Descrierea proiectului:

a. O geantă specială pentru resurse

b. Conţinutul:

- revista specială

- broşura : remedii simple pentru sănătate

- trei cărţi de sănătate

- reţete culinare

- Biblii

- seminarii : Există Speranţă, Un nou început, Apocalipsa, Daniel –seminarii, Sola Scriptura, Raliul vieţii,

- CD cu seminarii şi predici

- CD muzică , filme copii,

- Etc...

6e. Ai grijă de săracul tău



1. Scopul proiectului :

Ajutorarea şi mângâierea celor dezavantajaţi din localitatea ta

- Imperativ: Matei 25, 35-40

2. Obiective :

a. Implicarea constantă a bisericii spre cei aflaţi în dificultăţi materiale şi sufleteşti

b. Consiliere sufletească şi spirituală oferită celor dezavantajaţi

c. Relaţii susţinute cu aceste persoane şi învăţarea acestora pentru autosusţinere ( cultivarea pământului, cum să gătească sănătos şi ieftin, principii de igienă, alfabetizare unde este cazul,o pâine zillnică pentru cei fără posibilităţi, educarea copiilor pentru învăţare şi monitorizarea lor susţinută, grupe de instruire cu copiii dezavantajaţi din localitate, învăţarea de practici sănătoase etc.)

d. Asistenţă familială oferită familiilor dezavantajate pentru un climat de armonie în căminurile lor

e. Învăţarea de practici sănătoase

f. Oferirea de cămin spiritual prin în biserică

g. Revigorarea bisericii prin slujirea dezinteresată

3. Descrierea proiectului :

1) Varianta proiectului având suportul primăriei localei

a. În biserică se prezintă de către pastor strategia misionară socială, se motivează biserica spiritual şi se prezintă în general un proiect de implicare a bisericii pentru ajutorarea persoanele sărace din localitate

b. lansarea proiectului prin afişe care anunţă misiunea socială în perioada stabilită

c. se contactează primăria cu proiectul bisericii

d. se solicită o listă cu aceste persoane

e. se aleg atâtea persoane cât poate susţine biserica

f. se stabileşte parteneriatul cu primăria şi condiţiile implicării

g. se vizitează familiile împreună cu asistentul social al primăriei şi se stabiliesc obiectivele de susţinere

h. se prezintă în faţa bisericii cazurile sociale punctuale şi se stabilesc persoanele, resursele şi graficul de implicare

i. se alcătuieşte un nucleu de misiune al acestui proiect , nu mai mult de cinci persoane, care va prezenta pastorului şi comitetului situaţia pe parcursul proiectului

j. se va alege un secretar al nucleului care va nota paşii proiectului cât şi evenimentele de pe parcursul acestei iniţiative

k. se dau rapoarte în faţa bisericii şi se motivează implicarea ei în timpul acestui proces de susţinere

2) Varianta prin grupele Şcolii de Sabat

a. în cadrul misiunii grupei Şcolii de Sabat se stabileşte una sau mai multe persoane dezavantajate pe care le pot susţine

b. vor fi trecute în caietul de proiecte de către secretarul grupei Şcolii de Sabat persoanele şi situaţiile lor cât şi evenimentele petrecute pe parcursul proiectului

c. persoanele vizate pentru sprijin vor fi pe lista de rugăciune a grupei din fiecare Sabat

d. se face planul de susţinere şi implicare a fiecărui membru al grupei Şcolii de Sabat

e. responsabilul cu misiunea din grupa Şcolii de Sabat va urmări împlinirea proiectului în punctele stabilite

f. se vor organiza la un interval de timp un program al SS cu rezultatele acestor acţiuni din grupele implicate în misiune

g. în urma relaţiilor făcute se vor invita la biserică persoanele susţinute, dintre cele care doresc să vină, pentru a le prezenta familia grupei SS care îi susţin ( susţinerea lor nu se va face cu scopul expres de a-i aduce în biserică, dar solia vindecării sufleteşti este dată fiecăruia din cei care acceptă şi răspund chemării)

3) Varianta prin iniţiative personale ale membrilor bisericii ( ca familie sau personal)

a. pregătirea sufletească prin rugăciune şi studiu în vederea acestei misiuni

b. stabilirea unui caz sau două din proximitatea locuinţei

c. se va face o vizită la persoanele dezavantajate şi se va discuta cât este nevoie pentru o cunoaştere temeinică a situaţiei lor

d. se va deschide un jurnal cu paşii care trebuiesc făcuţi şi cu însemnări privind mersul proiectului

e. se va da mărturie în biserică de această iniţiativă şi de rezultatele ei fie în grupa Şcolii de Sabat fie comitetului de misiune al proiectului şi, de de dorit, în faţa comunităţii

4) Prin grupele de tineri organizaţi în varianta „tinserv pentru localitatea mea”

a. se poate merge cu un proiect la primărie pe care tinerii bisercii îl prezintă bine structurat după ce au făcut un sondaj în localitate privind persoanele sărace

b. sau se poate derula proiectul după modelul grupelor Şcolii de Sabat

4. Variante de proiect în ajutorarea săracilor:

a. o mâncare caldă, o pâine

b. curăţenie

c. spart lemne, aprovizionare cu lemne

d. reparat casa deteriorată

e. rechizite copii pentru şcoală

f. haine şi lenjerie pat

g. produse de igienă

h. de făcut cu copii lecţiile

i. mers în tabere sau excursii cu copiii familiilor dezavantajate

j. plătit unele facturi de curent, gaze sau alte taxe care îi depăşesc, dar nu ca obişnuinţă

k. învăţarea adulţilor de a-şi cultiva pământul cât mai chibzuit

l. educaţia în privinţa obiceiurilor de risc

m. o maşină de spălat pentru mai multe familii sărace

n. cărţi bune pentru citit

o. învăţarea femeilor sărace să gătească

p. o cantină pentru mai multe familii sărace

q. învăţarea unor îndeletniciri care pot aduce venituri : solarii, stupărit, zugrăveli, zidărie etc.

i. nu se vor da bani pentru procurarea de alimente sau haine (procurarea se va face de biserică prin membrii ei în cadrul proiectului)

4. Evaluarea proiectului :

Criterii de evaluare:

a. situaţiile de boală

b. nevoi de hrană

c. starea casei şi curăţenia

d. copii şi nevoile lor

e. relaţiile din familie

f. implicarea în muncă a adulţilor

g. gospodărirea grădinii

h. obiceiuri de risc – băutură, tutun, hrană nesănătoasă

i. igiena

j. capacitatea de muncă

k. închinarea şi practici religioase

Evaluarea se va face în fiecare Sabat prin nucleul de misiune socială a proiectului, prin grupa Scolii de Sabat , la minuntele de misiune


Niciun comentariu: