1d. Cluburile de bucătărie
1. Obiective:
a. promovarea de principii sănătoase în dietă
b. însuşirea unui stil de gătit sănătos
c. stabilirea de relaţii personale
2. Strategia:
1. Organizarea de expo-sănătate cu seminarii de bucătărie şi lansare de cluburi de bucătărie prin foi de opţiune. Expoziţiile se pot face în instituţii şi în săli publice, cu implicarea primăriei sau a casei de cultură. Se pot organiza în localitatea “Zilele bucătăriei sănătoase”.
2. Lansarea cluburilor de bucătărie se poate face prin publicitate în ziarul şi postul de radio local, cât şi prin invitaţii date cunoştinţelor.
3. Plan de execuţie
Locaţia : spaţii neutre; doar în cazuri extreme, în spaţiile anexe ale bisericii. Dar atunci va trebui anunţat printr-o placardă „Club de bucătărie”.
Timpul începerii : luna noiembrie
Durata unei serii : 3 - 4 luni
4. Desfăşurarea activităţii de club :
a. Primirea cursanţilor într-o atmosferă plăcută de protocol – 5 minute
b. Prezentarea unor principii de sănătate şi alimentaţie de către un medic, asistent medical sau pastor – 10 minute
c. Prezentarea a nu mai mult două reţete pe seară – şi prepararea lor în faţa cursanţilor - 30 minute (în caz de folosire a cuptorului, timpul de pregătire se va lungi).
d. Degustarea- 10 minute
e. Discuţii şi întrebări – 15 minute
f. Oferirea de reţete scrise şi despărţirea
5. Resurse umane :
a. o bucătărească coordonator care expune bine şi găteşte în faţa cursanţilor
b. două bucătărese asistente (se pot înlocui după 4 ocazii)
c. de dorit: un medic sau un asistent medical
6. Resurse materiale:
a. Obiecte de inventar (cumpărate sau de împrumut):
- Aragaz, oale, crătiţi, tigăi, şorţuri, robot de bucătărie
b. Consumabile :
- alimente pentru o şedinţă
- tacâmuri, farfurii şi pahare de unică folosinţă
- reţete (multiplicate xerox)
7. Regulamentul:
1. Cursanţilor trebuie să se recomande participarea la un ciclu integral
2. În timpul desfăşurării unei serii de 4 luni, nu se admit noi cursanţi. Aceştia se pot înscrie (pe o listă de aşteptare) pentru seria următoare.
3. Se va ţine evidenţa prezenţei cursanţilor într-un caiet, pentru premierea celor mai conştiincioase participări.
4. În cursul celei de-a doua luni de cursuri, se va prezenta revista Viaţă + Sănătate, precum şi alte cărţi de sănătate (care să constituie paşi spre zona spirituală)
5. Penultima întâlnire, pe lângă un meniu pregătit, se va prezenta un mini-seminar despre sănătatea sufletului, nevoia de a avea pace cu Dumnezeu şi cu semenii. Atunci se poate făgădui, dacă este interes, aducerea pentru data viitoare de taloane de diferite seminarii şi cursuri (inclusiv Sola Scriptura). În nici un caz nu se vor distribui acestea atunci, pe loc, pentru a nu lăsa impresia unei capcane. Şi materialele se vor aduce numai dacă cineva răspunde pozitiv: „As dori şi eu...”.
6. Tot în penultima întâlnire, se împart premiile. Această premiere va degaja şi mai mult atmosfera ultimei seri.
7. Ultima întâlnire, la sfârşitul seriei de 3-4 luni, va fi o agapă. Atunci se vor consolida relaţiile. Se vor prezenta celor doritori numai seminariile spirituale, cu posibilitatea de a le urma în aceeaşi echipă (deja s-au stabilit prietenii).
În privinţa conduitei:
8. Atitudinea faţă de cursanţi a personalului de club va fi amabilă, politicoasă, de respect cu disponibilitate maximă
9. Nu se permite nici o afişare religioasă ostentativă sau căutată
10. Se cere punctualitate şi primire onorantă a cursanţilor
11. Voluntarii se vor abţine de la provocări sau atitudini necuviincioase
12. Ţinuta (şorţul) voluntarilor va fi exemplar de curată
13. Condiţiile de igienă de la bucătărie trebuie să fie impecabile.
14. Limbajul va fi adaptat cursanţilor neadventişti, prin evitarea categorică a salutului sau apelativelor din biserică (Pacea Domnului, Frate, Soră... ). Între membrii echipei se va adopta adresarea identică ca şi faţă de cursanţi: Domnul, Doamna, Bună seara...
8. Instruirea -
Clubul de bucătărie se bazează mai puţin pe instruire teoretică, ci pe experienţă practică şi pe spiritul de echipă. Nici o persoană nu trebuie să se etaleze pe sine sau să caute întâietatea în faţa colaboratorilor.
9. Evaluare:
a. După fiecare 2 întâlniri, se împart foi de opinie
b. Se completează de faţă cu cursanţii tabelul de perezenţă
c. Se păstrează adresele (nr. telefon) al persoanelor cu care s-a realizat o relaţie bună.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu