1f. Meditaţii şcolare gratuite
- Obiective
- ajutorarea gratuită a copiilor defavorizaţi, în aprofundarea unor materii
- ajutor în vederea susţinerii examenelor
- implicarea studenţilor noştri, a profesorilor, învăţătorilor, în misiune, pe măsură pregătirii lor
- Strategia
- identificarea copiilor în nevoie
- amenajarea unui spaţiu adecvat
- identificarea potenţialilor coordonatori (profesori, învăţători, studenţi)
- stabilirea datelor pentru întâlnirea grupelor
- Planul de execuţie
Locaţia: fiecare comunitate în care există cel puţin o categorie de potenţiali meditatori
Descrierea acţiunilor:
A. Faza pregătitoare:
1. identificarea nevoilor: a copii şi a materiilor la care trebuie ajutaţi, prin (a) copii noştri; (b) abordarea şcolilor din jurul bisericii; (c) programele tip „de la uşă la uşă”.
2. sensibilizarea intelectualilor membri şi chiar ne-membri care sunt în contact cu biserica – 2 săptămâni
3. identificarea şi înscrierea “profesorilor”
4. pregătirea unei camere adecvate (dotată cu tablă de scris, sau retroproiector) – 2 săptămâni
B. Acţiunea
1. înscrierea cursanţilor
2. stabilirea unor date clare pentru întâlniri (de preferinţă duminica dimineaţa)
3. vizitarea copiilor acasă, după stabilirea relaţiilor bune.
C. Follow-up:
1. Înscrierea copiilor în diferitele cluburi şi grupe de acţiune.
- Resurse umane – câte un meditator pentru fiecare materie abordată;
- Resurse materiale – tablă sau retroproiector, cretă, markere, caiete
- Instruire – nu necesită.
7. Regulamentul + contractul
(a) Unica motivaţie acceptabilă pentru voluntarul acestui proiect este iubirea dezinteresată pentru copiii defavorizaţi, dovedită prin simpatie şi slujire activă.
(b) O persoană nu poate activa ca voluntar decât cu recomandarea bisericii locale.
(c) În desfăşurarea lucrării sale, voluntarul va fi conştient că reprezintă pe Dumnezeul iubitor care, cu răbdare, Se identifică cu cel mic şi slab.
(h) Voluntarul va evita orice formă de adresare religioasă sau de abordare a temelor biblice cu copiii participanţi. În timpul meditaţiilor, el va urmări ajutarea la lecţii a acestor copii şi apropierea sufletească de copil.
(u) Activitatea de meditare va urma, cu oarecare lejeritate, perioadele de şcoală şi cele de vacanţă. Meditaţiile vor putea fi mai intense în perioada tezelor, şi mai lejere la începutul trimestrelor.
() Meditatorul va căuta să ia legătura cu familia copilului, pentru schimbarea unor factori destabilizatori şi cooperarea cu părinţii în vederea remedierii deficienţelor şcolare.
() La începutul activităţii sale, voluntarul semnează un contract solemn cu biserica că va duce lucrarea încredinţată la bun sfârşit. La sfârşitul unei perioade complete, el va putea un nou contract pentru un nou an şcolar.
(v) Încălcarea oricărui punct din prezentul regulament va conduce la descalificarea voluntarului şi la îndepărtarea lui din proiect.
- Evaluarea:
Se realizează în funcţie de trei criterii: (1) notele obţinute de elev la materia la care a fost meditat; (2) gradul de apropiere faţă de meditator; şi (3) gradul de interes pentru activităţile pentru copii şi tineret oferite de biserică.
În funcţie de ultimele două criterii, copilul va putea fi invitat să ia parte la activităţile de club. În caz de lipsuri materiale, biserica (prin proiectele sociale) se va ocupa de ajutorarea familiei sale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu